Monday 9 January 2012

kAnSeR pAyUdArA

ape yg u all tahu sal kanser payudara ni????  huhuhuhu...jgn ingat hanya perempuan saje yg alami sakit ni...lelaki pun ada gak tau...berdasarkan maklumat yg aku perolehi, 95% adalah dikalangan wanita n 5 % adalah drpd kalangan lelaki. mcm u all tahu..penyakit ni merupakan 1 penyakit yg amat di takuti oleh wanita n bnda ni jd disebabkan oleh faktor genetik yg dikaitkan dgn faktor persekitaran. cara pemakanan yg x betul juga blh menyumbang kpd penyakit ni n kalo u all nk tau..org cina paling ramai kena penyakit ni, pas 2 india n last sekali org melayu...kt sini aku nk share smething la npe seseorang 2 kena penyakit ni...aku x tau lah sejauh mne kebenaran fakta ni, tp berdasarkan ape yg aku alami..aku takut utk meneruskannya. 

- jgn guna baju dalam yg ada besi di bawahnya sbb 2 akn menyebabkan payudara x dpt bernafas sepenuhnya.
- jgn mkn makanan berlemak yg terlalu bnyk...
- tido mlm kena bkk baju dlm.
( bukan tujuan untuk mencarut, tapi sekadar berkongsi pengalaman n pengetahuan)

tp sebenarnya ada bnyk lg faktor kenapa penyakit ni menyerang golongan wanita...n u all blh try search kt internet tntg kanser payudara ni sbb kt situ u all blh dptkan maklumat yg lebih lanjut. lg 1, perubatan bkn hanyalah secara klinikal tp blh juga dilakukan dlm perubatan tradisional..hehehehe..x salahkan kalo kite berusaha.... mcm aku seriusly aku ckp, aku minum minyak kelapa dara..rasanya x adalah sedap sngt..tp nk baik punya pasal aku telan je...kt sini aku bg u all beberapa link tntg kanser payudara..so u all baca lebih lnjut kt situ....hehehehehe.....mencegah lebih baik daripada merawat...huhuhu..kalo x btul 2 tlg lah tegur ye...

No comments:

Post a Comment