Saturday, 31 March 2012

Entah Ape2...

Ya ALLAH...nape lah aku perlu wat dia mcm ni...sdgkan dulu dia rasa seperti ape yg aku tengah  rasa skrg...nape dulu dia susah nak terima tp still blh kawan dgn aku lg...tp bila dia dah jumpa yg tersayang...aku plak nak jauhkan diri aku dari dia...rasa macam x adil untuk dia...yang penting aku rindu nak mesej dgn dia n tanya khabar dia....untuk bff ku yg tersayang...lisa minx maaf sngt2 ye sbb wat kamu mcm ni.....

Friday, 23 March 2012

Erti Seorang Teman

antara cinta dan sahabat...siapa yang akan ku pilih..bagi aku, sahabat lah yang paling penting sebab biarlah cinta itu datang dengan sendirinya dan bukan di cari...bermula hanya sebagai kawan, kini aku tahu apa itu kawan yang sebenar...aku rasa bersyukur sangat-sangat sebab ada kawan2 yang betul2 memahami aku, dan kini aku tahu siapa kawan yang x boleh dijadikan sebagai teman. aku x perlukan kawan yang banyak sakitkan hati aku, tapi aku perlukan kawan yang baik kepada aku kerana kawan itu lah yang akan menjadi sahabatku. walaupun lepas ini aku susah nak jumpa diorang tapi aku x akan pernah lupakan diorang...







walaupun mereka " SITI NORIZAN MOHD ASRI, WARDAH, SURIA KASANDRA, SURYA KASIH, KAK KUYAH" x ada kat dalam gambar-gambar ni..tapi u all tetap kawan saya yang saya sayang sampai bila2...

Saturday, 10 March 2012

KuNcI kEjAyAaN MinDa...

semua orang kat dunia ni mahukan kejayaan dalam kehidupan mereka... namun semua 2 bergantung kepada minda mereka dalam menentukan ape yang  terbaik utk dirinya...berpandukan 5K Insyaallah kita semua akan peroleh kejayaan : Apa itu 5K???
1) KECEMERLANGAN
2) KEUNGGULAN
3) KEHEBATAN
4) KEISTIMEWAAN
5) KEJAGUHAN
oleh itu, setiap manusia kt dunia ni mempunyai minda dan merupakan anugerah Allah kepada hambanya untuk membezakan manusia daripada makhluk2 ciptaanNya yang lain. Namun minda juga sering disebut sebagai 3 istilah yang mempunyai maksud yang sama iaitu : 
1) OTAK 
2) PEMIKIRAN
3) WAWASAN
manakala kunci untuk mencapai kejayaan ini pula bergantung kepada 4 aspek penting. korang tahu ape 4 aspek penting 2???? ha...ni lah 4 aspek penting tu :
1) PUNCA
2) SUMBER
3) STRATEGI
4) PETUA
so....kalau u all nak tahu, KUNCI KEJAYAAN MINDA KITA ialah PUNCA KECEMERLANGAN PEMIKIRAN.
huhuhuhuhu..sekadar berkongsi pengetahuan hasil drpd pembacaan aku...